Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej ogłasza nabór na stanowisko Inspektora Danych Osobowych
Znak: KP.111.9.2021
Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej (MOPSiWR)
33-200 Dąbrowa Tarnowska, ul. Kościuszki 15a,
el. 14 657 83 83 oraz 571 336 500, 14 657 84 84 (faks)
e-mail: sekretariat@mopsiwr.pl
Przedmiot naboru:
Inspektor ochrony danych osobowych w ramach umowy zlecenia
Miejsce wykonywania zlecenia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Kościuszki 15a,33-200 Dabrowa Tarnowska
Okres realizacji umowy zlecenia: od 01.01.2022r. do 31.12.2022r.
Podstawa zatrudnienia: umowa zlecenia
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak sakzania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe umożliwiające prawidłową realizację powierzonej funkcji,
- znajomość krajowych i europejskich przepisów i norm w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych,
- znajomość polskich przepisów wykonawczych i ustawy o ochronie danych osobowych ,
- bardzo dobra znajomość ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019r. poz.125),
- bardzo dobra znajomość ustawy z dnia z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019 poz. 1781),
- bardzo dobra znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- znajomość aktów prawnych: ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 256 z późn. zm.), ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych. (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1282),
- ukończone studia podyplomowe w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji,
- co najmniej dwa lata doświadczenia na stanowisku Inspektora ochrony danych osobowych,
- doświadczenie w pełnieniu funkcji Inspektora ochrony danych w Pomocy Społecznej.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie we wdrażaniu i nadzorowaniu dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych, wiedza fachowa dotycząca prawa i praktyk ochrony danych, w szczególności znajomość technicznych i organizacyjnych środków zabezpieczeń, analizy ryzyka, dokumentacji przetwarzania i ochrony danych oraz norm technicznych odnoszących się do ochrony informacji,
- umiejętność wypełniania zadań inspektora ochrony danych, zgodnie z art. 39 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
- bardzo dobra organizacja pracy,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- dokładność i sumienność,
- umiejętność dobrej komunikacji i kontaktów interpersonalnych,
Wymagane dokumenty:
- życiorys zawodowy zawierający wykaz dotychczasowych miejsc pracy oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni,
- list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem,
- kserokopia dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych.
* Wymagane dokumenty aplikacyjne: życiorys oraz list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Zakres zadań wykonywanych:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy niniejszego rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
- monitorowanie przestrzegania rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania ,
- prowadzenie działań podnoszących świadomość oraz organizowanie szkoleń dla osób uczestniczących w operacjach przetwarzania,
- monitorowanie zgodności przetwarzania danych przez administratora oraz osoby zajmujące się przetwarzaniem danych osobowych z przepisami niniejszej ustawy oraz innymi przepisami dotyczącymi ochrony danych,
- monitorowanie realizowania polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym przydział na ich podstawie obowiązków dla osób zajmujących się przetwarzaniem,
- Współpraca z Prezesem UODO,
- monitorowanie realizacji zaleceń, o których mowa w art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125), oraz przedstawianie Prezesowi Urzędu stanu ich realizacji,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego wobec Prezesa Urzędu w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 38 ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125), oraz prowadzenie z Prezesem Urzędu konsultacji we wszelkich innych sprawach,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego wobec osób, których dane dotyczą w zakresie przysługujących jej praw, o których mowa w rozdziale 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125),
- przygotowywanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych osobowych, w przypadku, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019r. poz. 125), oraz monitorowanie wykonania tych zaleceń,
- sporządzanie i przekazywanie administratorowi raz na rok, do końca I kwartału za rok ubiegły, sprawozdania z wykonywania zadań z zakresu ochrony i sposobu przetwarzania danych osobowych,
- wspieranie Administratora Danych Osobowych jak i pracowników MOPSiWR, dostarczając im bieżących informacji oraz porad dotyczących przestrzegania spoczywających na nich obowiązkach w zakresie danych osobowych.
Ponadto:
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych ,
- prowadzenie dokumentacji przetwarzania danych osobowych ,
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem oraz opracowywanie sprawozdania dla administratora danych,
- opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych oraz kategorii danych objętych ochroną,
- przygotowywanie pracownikom upoważnień do przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nich czynności,
- prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych,
- koordynowanie zgłoszeń zbiorów danych osobowych do organu nadzorczego,
- ciągły przegląd procedur związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
- nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń w których przetwarzane są dane osobowe,
- nadzór nad działaniami związanymi z ewentualnym naruszeniem systemu ochrony danych osobowych,
- opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu ochrony danych osobowych,
- gromadzenie informacji o zaistniałych naruszeniach oraz incydentach godzących w bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
Warunki zatrudnienia:
zatrudnienie w oparciu o umowę zlecenia od 01.01.2022r.do 31.12.2022r.,
miejsce wykonania zlecenia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Kościuszki 15a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Etap I.
Ofertę pracy należy składać w zamkniętych kopertach do dnia 17.12.2021r. do godz. 15.30 (decyduje data wpływu do MOPSiWR w Dąbrowie Tarnowskiej ) lub przesłać na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Kościuszki 15a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska. Koperty powinny być opatrzone dopiskiem „Inspektor ochrony danych" . Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Komisja powołana do zaopiniowania kandydatów, na podstawie złożonych ofert dokona oceny spełnienia przez kandydatów wymagań niezbędnych .
Etap II
Z każdym z kandydatów spełniających wymagania niezbędne Komisja przeprowadzi, w uzgodnionym terminie rozmowę kwalifikacyjną. Z I i II etapu konkursu komisja przedstawi punktację z uzyskanych dokumentów i rozmowy kwalifikacyjnej oraz wybór najlepszego kandydata. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na:
- stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej - www.mopsiwr.pl
- tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej,
Informacje dodatkowe:
Informacje na temat naboru na stanowisko można uzyskać w siedzibie Ośrodka lub telefonicznie tel. 14 657 83 83, lub 517 336 500. Po zakończeniu procedury naboru, osoby które nie zostały zatrudnione będą mogły odebrać swoje dokumenty aplikacyjne w godzinach pracy Ośrodka
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej www.mopsiwr.pl