Jesteś tutaj

E-URZĄD

Zgodnie z nowelizacją art. 63 §3a KPA (Dz.U.2010, Nr 40, poz.230), podanie wniesione za pośrednictwem portalu ePUAP w formie dokumentu elektronicznego powinno być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub profilu zaufanego ePUAP, oraz zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.

Profil Zaufany umożliwia korzystanie z udostępnionych na portalu usług bez potrzeby posiadania podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. W celu uzyskania Profilu Zaufanego wymagana będzie wizyta obywatela w urzędzie, podczas której jego profil na portalu ePUAP zostanie uwierzytelniony w systemie jako „zaufany". Profil Zaufany jest bezpłatny.

Otrzymywanie pism, w tym decyzji jest możliwe za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Osoby fizyczne, które chcą otrzymywać pisma, w tym decyzje za pośrednictwem ePUAP powinny wnieść wniosek o doręczanie lub wyrazić zgodę na doręczanie pism za pośrednictwem ePUAP i wskazać login / identyfikator użytkownika platformy ePUAP, na który mają być doręczane pisma.

Konieczne jest posiadanie konta na platformie ePUAP oraz profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.

W każdym momencie osoba fizyczna ma prawo do rezygnacji z doręczania pism za pośrednictwem ePUAP. W takim przypadku pisma będą doręczane w sposób tradycyjny, tj. w formie papierowej, listem doręczanym za pośrednictwem operatora pocztowego.

Aby otrzymywać informację na adres e-mail o wpłynięciu dokumentów na platformę ePUAP należy:

  • Po zalogowaniu się na portalu ePUAP wybrać opcję "Moja skrzynka"
  • Po lewej stronie wybrać opcję "Operacje", następnie "Ustawienia"
  • W rubryce "Powiadomienia mailowe" wybrać opcję "Zawsze"
  • W rubryce "E-mail" wpisać swój adres e-mail, a następnie kliknąć przycisk "Zapisz".

W celu wysłania pisma do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarowskiej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Instrukcje dotyczące obsługi platformy ePUAP dostępne są w serwisie OBYWATEL.GOV.PL.

W celu złożenia dokumentu elektronicznego do MPOSiWR w Dąbrowie Tarnowskiej należy wykonać następujące kroki:

  1. Przygotuj potrzebne dane (dane do logowania na platformie ePUAP, załączniki w wersji elektronicznej – jeśli będą potrzebne).
  2. Wejdź na stronę obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne
  3. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
  4. Zaloguj się do ePUAP
  5. W polu "Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo" wybierz "MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ I WSPARCIA RODZINY W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ (33-200 DĄBROWA TARNOWSKA, WOJ. MAŁOPOLSKIE)".
  6. Wypełnij formularz.
  7. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  8. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
  9. Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).

MOPSiWR w Dabrowie Tarnowskiej