Jesteś tutaj

Ogłoszenie o zamowieniu na usługę udzielania indywidualnej i grupowej pomocy oraz wsparcia specjalistycznego dla uczestników Projektu pn. Placówka Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży „Jutrzenka”

ZNAK: AA.26.3.2018

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

na usługę udzielania indywidualnej i grupowej pomocy oraz wsparcia specjalistycznego dla uczestników Projektu pn. „Placówka Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży „Jutrzenka” w Dąbrowie Tarnowskiej” w latach 2018-2020, projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa 9. Region spójny społecznie, Działanie 9.2, Poddziałanie 9.2.1.

ZAMAWIAJĄCY:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej

ul. Kościuszki 15A, 33-200 Dąbrowa Tarnowska

tel. 14 657 83 83 oraz 571 336 500, 14 657 84 84 (faks)

Adres e-mail: sekretariat@mopsiwr.pl

Ogłoszenie o przetargu zamieszczone jest również w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, dostępnego pod adresem bip.malopolska.pl/mopsiwrdt/ oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Tarnowskiej, adres: bip.malopolska.pl/umdabrowatarnowska.

I. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie publiczne udzielane jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm.), zwaną dalej „ustawą PZP”, w trybie przetargu nieograniczonego.

Wartość niniejszego zamówienia przekracza 30 000 euro i jest mniejsza od kwoty, od której jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej.

II. KRÓTKI OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest usługa: poradnictwa psychologicznego, logopedycznego, pedagogicznego, prowadzenia zajęć przez informatyka, animatora kultury, nauczyciela języka polskiego, nauczyciela języka angielskiego nauczyciela matematyki dla Uczestników Projektu pn.: Placówka Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży „Jutrzenka” w Dąbrowie Tarnowskiej (UP), tj. grupy 25 osób rocznie w tym 15 dzieci oraz ich 10 rodziców/opiekunów w całym okresie realizacji projektu (3 lata).

Poradnictwo psychologiczne poprzez indywidualne zajęcia dla UP przewidziane jest w wymiarze min. 48 godzin w m-cu tj. 4 godz. dziennie x 3 dni w tyg. x 4 tygodnie (w 2018r. - 576 godzin indywidualnego poradnictwa, w 2019 r. - 576 godzin indywidualnego poradnictwa, w 2020 r, - 576 godzin indywidualnego poradnictwa).

Zajęcia grupowe z psychologiem odbywać się będą 2 razy w tygodniu po 1 godzinie, łącznie - 96 godzin rocznie), tym wsparciem objętych będzie 15 dzieci/młodzieży rocznie, które co roku będą się zmieniać na nową grupę dzieci/młodzieży (w 2018 r. - 96 godzin zajęć grupowych, w 2019 r. - 96 godzin zajęć grupowych, w 2020 r. - 96 godzin zajęć grupowych).

Zajęcia prowadzone przez logopedę w zakresie poradnictwa indywidualnego i grupowego przewidziane są dla 10 dzieci/młodzieży. Zaplanowana ilość zajęć w m-cu to min. 8 godz. tj.: 2 godz. dziennie x 1 dzień w tygodniu x 4 tyg (w 2018 r. - 96 godzin zajęć, w 2019 r. - 96 godzin zajęć, w 2020 r. - 96 godzin zajęć). Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć z logopedą.

Zajęcia prowadzone przez pedagoga w zakresie poradnictwa pedagogicznego przewidziane są dla grupy 15 dzieci/młodzieży. Zaplanowana ilość zajęć w m-cu to min. 8 godz. tj.: 2 godz. dziennie x 1 dzień w tygodniu x 4 tyg (w 2018 r. - 96 godzin zajęć z pedagogiem, w 2019 r. - 96 godzin zajęć z pedagogiem, w 2020 r. - 96 godzin zajęć z pedagogiem). Każdego roku Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć z pedagogiem.

Grupowe zajęcia z Animatorem Kultury dla UP przewidziane są liczbie min. 24 godzin na m-c tj.: 2 godziny dziennie x 3 dni w tygodniu x 4 tygodnie (w 2018 r. - 288 godzin zajęć grupowych, w 2019 r. - 288 godzin zajęć grupowych, w 2020 r. - 288 godzin zajęć grupowych). Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć grupowych z animatorem kultury.

Zajęcia prowadzone przez informatyka w zakresie wsparcia grupowego przewidziane są dla grupy 15 dzieci/młodzieży. Zaplanowana ilość zajęć w m-cu to min. 16 godzin tj.: 2 godziny dziennie x 2 dni w tygodniu x 4 tygodnie (w 2018 r. - 192 godzin zajęć grupowych, w 2019 r. - 192 godzin zajęć grupowych, w 2020 r. - 192 godzin zajęć grupowych). Każdego roku Wnioskodawca będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć grupowych z Informatykiem.

Zajęcia wyrównawcze z porozumiewania się w języku ojczystym prowadzone przez nauczyciela języka polskiego przewidziane są dla grupy 15 dzieci/młodzieży. Zaplanowana ilość zajęć w m-cu to min. 8 godz. tj.:2 godz. dziennie x 1 dzień w tygodniu x 4 tyg (w 2018 r. - 96 godzin zajęć, w 2019 r. - 96 godzin zajęć, w 2020 r. - 96 godzin zajęć). Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć wyrównawczych z porozumiewania się w języku ojczystym.

Zajęcia wyrównawcze z porozumiewania się w języku obcym prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego przewidziane są dla grupy 15 dzieci/młodzieży. Zaplanowana ilość zajęć w m-cu to min. 8 godz. tj.: 2 godz. dziennie x 1 dzień w tygodniu x 4 tyg (w 2018 r. - 96 godzin zajęć, w 2019 r. - 96 godzin zajęć, w 2020 r. - 96 godzin zajęć). Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć wyrównawczych z porozumiewania się w języku obcym.

Zajęcia wyrównawcze z kompetencji matematycznych prowadzone przez nauczyciela matematyki przewidziane są dla grupy 15 dzieci/młodzieży. Zaplanowana ilość zajęć w m-cu to min. 8 godz. tj.: 2 godz. dziennie x 1 dzień w tygodniu x 4 tyg (w 2018 r. - 96 godzin zajęć, w 2019 r. - 96 godzin zajęć, w 2020 r. - 96 godzin zajęć). Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć wyrównawczych z kompetencji matematycznych.

III. SZCZEGÓŁOWY OPIS ZAMÓWIENIA

  1. Prowadzenie przez psychologa poradnictwa psychologicznego poprzez indywidualne zajęcia dla UP w całym okresie realizacji projektu (3 lata) 75 osób, tym wsparciem objętych będzie 45 dzieci/młodzieży, które co roku będą się zmieniać na nową grupę dzieci/młodzieży oraz ich 30 rodziców/opiekunów. Planowo zajęcia odbywać będą się w każdą środę, czwartek i piątek, w godz.10.00-14.00 Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży. Zakres obowiązków: prowadzenia indywidualnych spotkań z dziećmi, nakierowanych przede wszystkim na: udzielanie indywidualnych pomocy i wsparcia psychologicznego w aspekcie prawidłowego rozwoju dzieci, rozpoznawanie możliwości i potrzeb dziecka oraz umożliwienie ich zaspokojenia, prowadzenie obserwacji dzieci, dotyczącej oceny funkcjonowania różnych sfer podlegających rozwojowi, prowadzenie działań diagnostycznych, dotyczących możliwości psychofizycznych dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka, wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, kształtowanie pozytywnego stosunku do własnej osoby, rozwijanie poczucia tożsamości i niezależności, budowanie poczucia własności, podsycanie wiary we własne możliwości, kształtowanie poczucia sprawstwa, bycia autorem wydarzeń, motywowanie do realizacji indywidualnych zainteresowań, pomysłów, rozwijanie wrażliwości na własne potrzeby oraz przeżywane emocje, rozbudzanie inicjatywy w kontaktach z innymi, z jednoczesnym respektowaniem granic i praw drugiej osoby, uwrażliwienie na nastroje i stany emocjonalne rówieśnika, rozpoznawanie i nazywanie emocji, nauka radzenia sobie w sytuacjach trudnych, wyrażania protestu, aprobaty, rozwijanie kompetencji społecznych w takich sferach jak współpraca z rówieśnikiem, dawanie i przyjmowanie wsparcia, współzawodnictwo, bieżące wsparcie psychologiczne uczestników na wszystkich etapach realizacji projektu. Łącznie indywidualna praca z psychologiem (3 lata) obejmuje przeprowadzenie 1728 godzin pracy.

  2. Prowadzenie warsztatów grupowych z psychologiem w ramach zadania pn: „Asertywność przez zabawę” - zajęcia mają na celu rozwijać umiejętności interpersonalne i emocjonalne dzieci oraz pomóc im odnaleźć się w grupie rówieśniczej. Warsztaty mają na celu przezwyciężenie nieśmiałości. Program grupowych spotkań nastawiony jest głównie na zwiększenie umiejętności interpersonalnych i emocjonalnych dzieci/młodzieży oraz będzie na bieżąco dostosowany do indywidualnych potrzeb grupy i każdego dziecka z osobna. Zajęcia grupowe z psychologiem na cały okres realizacji projektu (3 lata), obejmować będą 45 dzieci/młodzieży. Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do grupowych zajęć z psychologiem. Dodatkowo w ramach zajęć grupowych poruszane będą zagadnienia dotyczące: nauki zdobywania pewności siebie dla łatwiejszego radzenia sobie z problemami w dorosłym życiu, edukacji w zakresie rozumienia podstawowych mechanizmów związanych z funkcjonowaniem rodziny, relacji jednostka – rodzina, nabycia umiejętności analizy interakcji społecznych, zachowania w rodzinie. Łącznie zajęcia grupowe z psychologiem (3 lata) obejmują przeprowadzenie 288 godzin pracy z psychologiem.

  3. Prowadzenie zajęć przez logopedę na cały okres realizacji projektu (3 lata): obejmować będzie 30 osób, w tym objętych będzie 30 dzieci/młodzieży. Każdego roku Wnioskodawca będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do grupowych zajęć z logopedą. Planowo zajęcia odbywać się będą w każdą środę, w godz. 11.00 -13.00. Przedmiotem zamówienia dot. pracy logopedy jest wspieranie rozwoju psychofizycznego, efektywności dziecka poprzez korygowanie i rozwijanie mowy oraz języka dziecka i doskonalenie komunikacji werbalnej, udzielana uczniom i wychowankom zgodnie z orzeczeniami i diagnozą własną. Do zadań logopedy należy w szczególności: analizowanie orzeczeń poradni, przeprowadzenie badań wstępnych, w celu ustalenia stanu mowy dzieci, w tym mowy głośnej i pisma, diagnozowanie logopedyczne oraz odpowiednio do jego wyników organizowanie pomocy logopedycznej, prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnych i w grupach dzieci, organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w komunikacji, organ. i prowadzenie różnych form pomocy logopedycznej dla uczniów, a w miarę możliwości dla rodziców i nauczycieli, podejmowanie działań profilaktycznych zapobieganiu powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem dziecka. Łącznie zamówienie obejmuje (3 lata) przeprowadzenie 288 godzin pracy logopedy z dziećmi/młodzieżą.

  4. Prowadzenie przez pedagoga poradnictwa pedagogicznego poprzez grupowe zajęcia dla UP. Zajęcia grupowe z pedagogiem na cały okres realizacji projektu (3 lata): obejmować będzie 45 osób, w tym 45 dzieci/młodzieży UP. Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć z pedagogiem. Planowo zajęcia odbywać się będą w każdy poniedziałek, w godz. od 13.00 do 15.00. Przedmiotem zamówienia dot. pracy pedagoga będą zadania: pedagogika zabawy, udzielanie pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niepowodzeń szkolnych, udzielanie porad w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych, udzielanie porad i pomocy uczniom posiadającym trudności w kontaktach rówieśniczych i środowiskowych, przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego młodzieży. Łącznie zamówienie (3 lata) obejmuje przeprowadzenie 288 godzin pracy pedagoga z dziećmi.

  5. Zajęcia grupowe prowadzone przez Animatora Kultury obejmować będą pracę z liczbą 36 dzieci/młodzieży na cały okres realizacji projektu (3 lata). Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę 12 dzieci/młodzieży do grupowych zajęć z Animatorem Kultury. Planowo zajęcia odbywać się będą w każdy poniedziałek, wtorek i środa w godz. od 15.00 do 17.00. Przedmiotem zamówienia dot. pracy Animatora Kultury będą zadania dotyczące zajęć w blokach: artystyczno-muzycznych, recytatorskich, plastycznych, zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci, zajęcia ukierunkowane na rozwijanie wszystkich najważniejszych zdolności i umiejętności dziecka, takich jak koordynacja ruchowa, umiejętności językowe, muzyczne oraz zdolności interpersonalne. Dodatkowo Animator Kultury zorganizuje zajęcia tematyczne dotyczące różnych zagadnień: przyrodniczych, kulinarnych, matematycznych, odkrywczych, filmowych, baśniowych itp., jednocześnie w ścisłej korelacji z muzyką. Zajęcia mają być zawsze połączone z zabawą ruchową do muzyki klasycznej lub rozrywkowej, piosenka znana i lubiana lub napisana specjalnie na potrzeby tych zajęć, będą to zajęcia podczas różnorodnych zabaw dopasowanych do ich wielu indywidualnych potrzeb i możliwości. Animator Kultury będzie prowadził zajęcia z tańca nowoczesnego, tj.: nauka tańca nowoczesnego dla dzieci, świetna zabawa, skoczna muzyka, ciekawa choreografia. Forma aktywności ma pozwalać dzieciom rozładować nadmiar energii, poprawić koordynację i pamięć ruchową, uczyć poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej, poprawić sprawność oraz koordynację ruchową, oraz umuzykalnienie małych dzieci. Raz na dwa tygodnie Animator Kultury przeprowadzi zajęcia z ekologii (1 godzina), pn.: „Z ekologią za pan brat”. Będą to pogadanki z zakresu ekologi, naszej planety, zanieczyszczenia i degradacji środowiska, zorganizuje akcję mające na celu promowanie przyjaznych postaw wobec naszego środowiska naturalnego. Łącznie zamówienie (3 lata) obejmuje 864 godzin pracy przez Animatora Kultury.

  6. Prowadzenie przez informatyka zajęć grupowych z UP, tj: grupą w liczbie 15 dzieci/młodzieży co roku. Zajęcia grupowe z Informatykiem obejmować będą 45 dzieci / młodzieży na cały okres realizacji projektu (3 lata), które co roku będą się zmieniać na nową 15 osobową grupę dzieci/młodzieży. Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do grupowych zajęć z Informatykiem. Planowo zajęcia odbywać się będą w każdy poniedziałek i wtorek, w godzinach od 16:00 do 18:00. W ramach prowadzonych zajęć informatyk przeprowadzi zajęcia pn: „Tablet – pomoc w nauce”. Zajęcia mają na celu naukę obsługi tabletów, pokazanie, że urządzenia służą nie tylko świetnej zabawie, ale również pomagają w uczeniu się i rozwijaniu kompetencji informatycznych. Łącznie zamówienie dot. pracy informatyka obejmuje (3 lata) przeprowadzenie 576 godzin zajęć.

  7. Zajęcia wyrównawcze z porozumiewania się w języku ojczystym prowadzone przez nauczyciela języka polskiego w całym okresie realizacji projektu (3 lata) obejmować będą 45 osób, w tym objętych będzie 45 dzieci/młodzieży, które co roku będą się zmieniać na nową grupę 15 dzieci/ młodzieży. Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć zajęcia z porozumiewania się w języku ojczystym. Planowo zajęcia odbywać się będą w środę lub czwartek, w godz. od 12.00 do 14.00. Zwiększenie liczby godzin uzależnione będzie od zdiagnozowanych potrzeb UP. Zadaniem nauczyciela języka polskiego będzie prowadzenie zajęć dla dzieci i młodzieży w celu wyrównywania braków w nauce i pomocy w odrabianiu lekcji. Łącznie zamówienie obejmuje (3 lata) przeprowadzenie 288 godzin pracy nauczyciela języka polskiego.

  8. Zajęcia wyrównawcze z porozumiewania się w języku obcym prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego w całym okresie realizacji projektu (3 lata) obejmować będą 45 osób, w tym objętych będzie 45 dzieci/młodzieży, które co roku będą się zmieniać na nową grupę 15 dzieci/ młodzieży. Każdego roku Zamawiający będzie rekrutował nową grupę 15 dzieci/młodzieży do zajęć z porozumiewania się w języku obcym. Planowo zajęcia odbywać się będą w środę i/lub czwartek, w godz. od 12.00 do 14.00. Zwiększenie liczby godzin uzależnione będzie od zdiagnozowanych potrzeb UP. Zadaniem nauczyciela języka angielskiego będzie prowadzenie zajęć dla dzieci i młodzieży w celu wyrównywania braków w nauce i pomocy w odrabianiu lekcji. Łącznie zamówienie obejmuje (3 lata) przeprowadzenie 288 godzin pracy nauczyciela języka angielskiego.

  9. Zajęcia wyrównawcze z kompetencji matematycznych prowadzone przez nauczyciela matematyki w całym okresie realizacji projektu (3 lata) obejmować będą 45 osób, w tym objętych będzie 45 dzieci/młodzieży, które co roku będą się zmieniać na nową grupę 15 dzieci/ młodzieży. Każdego roku Wnioskodawca będzie rekrutował nową grupę dzieci/młodzieży do zajęć z kompetencji matematycznych. Planowo zajęcia odbywać się będą w środę i/lub czwartek, w godz. od 12.00 do 14.00. Zwiększenie liczby godzin uzależnione będzie od zdiagnozowanych potrzeb UP. Zadaniem nauczyciela matematyki będzie prowadzenie zajęć dla dzieci i młodzieży w celu wyrównywania braków w nauce i pomocy w odrabianiu lekcji. Łącznie zamówienie obejmuje przeprowadzenie 288 godzin pracy nauczyciela matematyki.

  10. Wykonawca zobowiązuje się do dokumentowanie spotkań z UP – sprawozdania, prowadzenie dzienników dla wszystkich zajęć oraz list obecności uczestników oraz ich oznaczanie zgodnie z zasadami promocji i oznakowania projektów.

  11. Zajęcia dla poszczególnych (rocznych) grup będą realizowane w okresie: I edycja przewidywany termin realizacji od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2018, II edycja grupy od 02-01-2019 r. do 31-12-2019r., III edycja grupy od 02-01-2020 r. do 31-12-2020. r.

  12. Zajęcia grupowe i zajęcia indywidualne będą realizowane w Placówce Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży "Jutrzenka" w Dąbrowie Tarnowskiej w siedzibie Zamawiającego. Zajęcia prowadzone będą zgodnie z ustalonym harmonogramem. Przyjmuje się, iż Placówka będzie otwarta codziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00. Szczegółowe harmonogramy zajęć zostaną przedstawione Wykonawcy po zrekrutowaniu i zdiagnozowaniu UP.

  13. Wszystkie osoby biorące udział w realizacji projektu powinni współpracować z innymi pracownikami zaangażowanymi w projekt (opiekunem/wychowawcą, koordynatorem projektu, asystentem koordynatora, i inni).

  14. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia ewidencji godzin pracy potwierdzającej zaangażowanie specjalistów w realizację zadań wynikających z w/w zamówienia.

  15. Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia autorskich praw majątkowych do wytworzonych dokumentów na wszystkich polach eksploatacji na rzecz Zamawiającego, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 880).

  16. Przyjmuje się, że godzina zajęć równa się 60 minut.

IV. OZNACZENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZGODNIE Z CPV:

85312100-0 - Usługi opieki dziennej, 85312110-3 Usługi opieki dziennej nad dziećmi, 85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, 85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży, 80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, 85312320-8 - Usługi doradztwa

V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Zamówienie realizowane będzie w terminie: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2020 roku.

VI. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

VII. OFERTY WARIANTOWE ORAZ MINIMALNE WARUNKI JAKIM MUSZĄ ODPOWIADAĆ OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

VIII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU, ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp:

  1. Nie podlega wykluczeniu z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp,

  2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

    1. Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 ustawy Pzp,

    2. Wykonawcę, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12 - 23 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

  3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt. 2 ust. b).

  4. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

  5. W postępowaniu mogą wziąć udział oferenci, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:

    1. zdolności technicznej lub zawodowej,

      Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje minimum 1 usługę poradnictwa specjalistycznego tj. psychologicznego, logopedycznego, pedagogicznego,

    2. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zadania.

      Oferent wykaże, że dysponuje personelem niezbędnym do wykonania usługi opisanej w przedmiocie zamówienia, tj: zespołem składającym się z następujących specjalistów: psychologa, logopedy, pedagoga, animatora kultury, informatyka, nauczycieli języka polskiego, angielskiego i matematyki.

  6. Poleganie na zasobach innych podmiotów:

    Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

  7. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia tego warunku

  8. Wykonawcy nie mogą być powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, o czym Wykonawca oświadczy pisemnie.

IX. NA OFERTĘ SKŁADAJĄ SIĘ:

  1. Oferent składa formularz „OFERTA", stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Formularz musi być podpisany przez osobę/osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych oferenta.

  2. Oferent poza formularzem „Oferta” składa:

    1. pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów,

    2. przedsiębiorcy występujący jako spółka cywilna zamiast upoważnienia o którym mowa powyżej mogą dołączyć do oferty umowę spółki cywilnej w przypadku gdy umowa spółki jednoznacznie wskazuje na sposób reprezentowania spółki,

    3. oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SIWZ)

    4. oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (zał. nr 3 do SIWZ)

    5. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zał. nr 4 do SIWZ),

    6. wykaz realizowanych / zrealizowanych usług (zał. nr 5 do SIWZ).

  3. W terminie 3 dni od przekazania przez Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, Wykonawca przekaże Zamawiającemu: oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (zał. nr 6 do SIWZ).

X. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCĄ, ORAZ SPOSÓB PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW

  1. Oferent może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji, kierując swoje zapytania pisemnie, faksem lub e-mail.

  2. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert.

  3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść Specyfikacji. O każdej ewentualnej zmianie zamawiający powiadomi niezwłocznie wszystkich wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a także zamieści tę informację na stronie internetowej zamawiającego. Zamawiający przedłuży termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści Specyfikacji.

  4. Osoba uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami w imieniu Zamawiającego:

    Mateusz Ryczek – Koordynator Projektu pod nazwą „Placówka Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży „Jutrzenka” w Dąbrowie Tarnowskiej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa 9. Region spójny społecznie, Działanie 9.2, Poddziałanie 9.2.1.

    Adres e-mail: m.ryczek@mopsiwr.pl

XI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT

  1. Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego.

  2. Termin składania ofert upływa dnia: 07.02.2018r. do godz. 15:00 (liczy się data i godzina dostarczenia oferty do siedziby Zamawiającego.)

  3. Oferty złożone po terminie nie będą otwierane. Zostaną one zwrócone bez otwierania.

XII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

  1. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

  2. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej.

  3. Oferent ponosi wszelkie koszty przygotowania i złożenia oferty.

  4. Oznaczenie (adresowanie) ofert:

    Ofertę należy umieścić w zamkniętej i zabezpieczonej przed przypadkowym otwarciem kopercie w sposób gwarantujący zachowanie jej poufności do terminu otwarcia ofert.

  5. Kopertę należy zaadresować:

    Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej

    ul. Kościuszki 15A, 33-200 Dąbrowa Tarnowska.

  6. Koperta/opakowanie zawierające ofertę powinno być oznakowane następująco:

    Oferta na usługę udzielania indywidualnej i grupowej pomocy oraz wsparcia specjalistycznego dla uczestników Projektu pn. „Placówka Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży „Jutrzenka” w Dąbrowie Tarnowskiej” w latach 2018-2020 - nie otwierać przed 07.02.2018r. do godz. 15.00’’.

  7. Ofertę należy sporządzić czytelnie w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta powinna być napisana na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką. Zalecane jest aby wszystkie zapisane strony oferty były kolejno ponumerowane.

  8. Ofertę należy złączyć w sposób (spięcie lub zszycie) uniemożliwiający dekompletację oferty poprzez wysunięcie się którejkolwiek z kartek.

  9. Dokumenty stanowiące ofertę i załączniki winny być złożone w formie oryginałów lub kopii. Dokumenty złożone w formie kopii muszą być zaopatrzone klauzulą: "za zgodność z oryginałem" i potwierdzone przez wykonawcę.

  10. W przypadku gdy informacje składane w trakcie postępowania stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, muszą być one oznaczone klauzulą:

    Nie udostępniać innym uczestnikom postępowania. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, i załączone do oferty jako odrębna część, niezłączoną z ofertą w sposób trwały”.

  11. Osoba/osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy (firmy), w obrocie prawnym muszą podpisać:

    1. druk „OFERTA",

    2. załączniki,

    3. w miejscach w których wykonawca naniósł zmiany (poprawki),

XIII WADIUM

W niniejszym zamówieniu wadium nie jest wymagane.

XIV ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Nie jest wymagane.

XV TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni licząc od upływu terminu składania ofert.

XVI MIEJSCE ORAZ TERMIN OTWARCIA OFERT:

  1. Otwarcie ofert nastąpi dnia: 07.02.2018 r., o godz.: 15:30 w siedzibie Zamawiającego.

  2. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

  3. Podczas otwarcia ofert Zamawiający odczyta:

    1. nazwy (firmy) i adresy Wykonawców,

    2. informacje dotyczące ceny,

    3. termin wykonania zamówienia

    4. okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

  4. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące:

    1. kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,

    2. firm oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie,

    3. ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

XVII KRYTERIA OCENY OFERT

Po spełnieniu przez oferentów wszystkich wskazanych wyżej kryteriów i warunków udziału w postępowaniu (w tym braku powiązań kapitałowych i osobowych), każda ważna oferta poddana zostanie ocenie punktowej. Zamawiający przy wyborze oferty będzie się kierować następującymi kryteriami:

  1. Kryterium 80% - cena:

    Cena powinna być podana w złotych wraz ze wszystkimi należnymi podatkami i obciążeniami.

    Punkty przyznawane za kryterium cena będą liczone wg następującego wzoru:

    C = (Cmin / Co) x 80,

    gdzie: C – liczba punktów przyznana danej ofercie,

    < >

    Cmin – najniższa cena spośród ważnych ofert,

    Co – cena badanej oferty.

    Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w kryterium cena wynosi 80.

  2. Kryterium 20% - doświadczenie:

    Doświadczenie Wykonawcy, będzie oceniane na podstawie wykazu należycie wykonanych lub wykonywanych usług poradnictwa specjalistycznego tj. w okresie ostatnich 3 lat, zgodnie ze wzorem:

    D = (Do / Dmax ) x 20,

    gdzie:

    D – liczba punktów przyznana danej ofercie,

    D max – największa liczba zrealizowanych usług spośród ważnych ofert,

    Do – liczba zrealizowanych usług badanej oferty.

    Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w kryterium doświadczenie wynosi 20.

  3. Punktacja przyznana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Punkty przyznane Wykonawcy w zakresie każdego z kryteriów zostaną zsumowane. Suma punktów uzyskanych stanowić będzie końcową ocenę danej oferty. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.

  4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych (art. 91 ust. 4 ustawy PZP)

  5. Zamawiający nie przewiduje prowadzenia dogrywki w formie aukcji elektronicznej.

XVIII ZMIANA OFERTY, WYCOFANIE OFERTY:

  1. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu do składania ofert.

  2. Zmiany dokonuje się przez złożenie oferty w zmienionym zakresie, która musi odpowiadać wszystkim zasadom niniejszej Specyfikacji, a koperta dodatkowo musi być oznaczona napisem ZMIANA. Podczas otwarcia ofert, koperta ta zostanie otwarta w pierwszej kolejności.

  3. Wycofania dokonuje się na wniosek wykonawcy złożony zamawiającemu, podpisany przez osoby/ę upoważnione/ą do jego reprezentowania, co winno być udokumentowane odpisem z właściwego rejestru (ewentualnie dodatkowo pełnomocnictwem). Wykonawca ma prawo do żądania fizycznego zwrotu wycofanej oferty przed upływem terminu składania ofert.

XIX POZOSTAŁE INFORMACJE

  1. Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy PZP, zamawiający w toku badania i oceny ofert może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Nie złożenie w terminie określonym przez zamawiającego wyjaśnień spowoduje odrzucenie oferty.

  2. Zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy PZP, zamawiający poprawi oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

  3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

  4. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

  5. Rozliczenia między wykonawcą a zamawiającym prowadzone będą w polskich złotych (PLN).

 

Załączniki:

1. Formularz OFERTA

2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

3. Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia

4. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia

5. Wykaz - doświadczenie

6. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

7. Wzór umowy

MOPSiWR w Dabrowie Tarnowskiej