Jesteś tutaj

Ogłoszenie o naborze na asystenta rodziny

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Tarnowskiej
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko
asystenta rodziny (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 135)

Forma zatrudnienia: w ramach umowy cywilno-prawnej w systemie zadaniowego czasu pracy

Ilość wolnych stanowisk: 1.

Przewidywany termin zatrudnienia: maj - październik 2014r.

1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań.

Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku asystenta rodziny będzie należało w szczególności:

  • Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  • Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • Wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
  • Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny Dyrektorowi Ośrodka Pomocy Społecznej;
  • Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • Sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. 2005 nr 180 poz. 1493, z późn. zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną;
  • Współpraca z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, Sąd, PUP, Urząd Miejski,  itp., Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale może również towarzyszyć rodzinie poza jej miejscem zamieszkania - zgodnie z harmonogramem / planem ustalonym wspólnie z pracownikami MGOPS w porozumieniu z rodziną.

Asystent rodziny musi posiadać umiejętność dobrej organizacji pracy indywidualnej i zespołowej oraz powinien być otwarty na kontakt z ludźmi.

2. Wymagania konieczne:

  • obywatelstwo polskie,
  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

3. Wymagania pożądane:

  • co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,
  • łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • odporność na stres,
  • odpowiedzialność,
  • asertywność,
  • rzetelność, systematyczność,
  • komunikatywność i otwartość,
  • obsługa komputera (Word, Excel).

4. Informacje dodatkowe:

  • Praca asystenta będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni wolne od pracy, również w weekendy (do 40 godz. tygodniowo),
  • Praca asystenta nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez MGOPS Dąbrowa Tarnowska,

5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • CV  (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej),
  • list motywacyjny,

List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą: “Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych   zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych  do realizacji procesu rekrutacji    zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych  (t.j. Dz. U. z 2002 roku  Nr 101, poz.926 z późn. zm.)”.

  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
  • kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
  • zaświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku, wydane przez lekarza POZ,
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata, iż nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
  • oświadczenie kandydata, iż wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
  • oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
  • kopia dowodu osobistego,
  • inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.

Oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata.

W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.

6. Termin i sposób składania ofert:

Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach, z dopiskiem „Asystent rodziny" do  Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, Rynek 34, pok. nr 9  w godzinach; poniedziałek 7.30-16.30, wtorek – piątek 7.30-15.15, w terminie do 25 kwietnia 2014r. (osobiście lub pocztą).

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie. Informacja o wynikach naboru umieszczona będzie na stronie internetowej MGOPS
w Dąbrowie Tarnowskiej.

MOPSiWR w Dabrowie Tarnowskiej