W dniu 21 grudnia 2022r. weszły w życie zapisy ustawy z dnia 15 grudnia 2022r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. z 2022r.poz. 2687 z późn.zm.) umożliwiające ubiegania się o refundację kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury i informację dołączonej do faktury dokumentującą dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. do odbiorcy.
Powyższa refundacja, zwana dalej „refundacją podatku VAT” przysługuje gdy odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym:
Podstawą ustalenia przeciętnego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego odbiorcy paliw gazowych - wnioskodawcy są dochody osiągnięte w:
Termin składania wniosku o refundację podatku VAT i wymagane dokumenty:
Wniosek o refundację podatku VAT składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) wójtowi, burmistrzowi albo prezydentowi miasta, nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Wniosek o refundację podatku VAT składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
Na terenie Gminy Dąbrowa Tarnowska wnioski o refundację VAT przyjmowane są przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny
w Dąbrowie Tarnowskiej
ul. Kościuszki 15A, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
tel. 14 657 83 83,
w godzinach pracy – poniedziałek 8.00-16.00, od wtorku do piątku 7.30 – 15.30.
Do wniosku o refundację podatku VAT należy załączyć:
Wniosek o refundację podatku VAT złożony przy użyciu publicznej aplikacji mobilnej opatruje się zaawansowaną pieczęcią elektroniczną ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu składającego oświadczenie z wykorzystaniem certyfikatu, o którym mowa w art. 19e ust. 2a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, wydanego użytkownikowi publicznej aplikacji mobilnej po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 tej ustawy.
W przypadku złożenia wniosku o refundację podatku VAT przy użyciu publicznej aplikacji mobilnej do tego wniosku można załączyć odwzorowania cyfrowe wymaganych dokumentów.
W przypadku złożenia wniosku o refundację podatku VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
Środki na wypłatę refundacji podatku VAT pochodzą z Funduszu COVID-19
- wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023r.
- jak wypełnić wniosek o refundacje podatku VAT( Video)
https://www.gov.pl/web/klimat/refundacja-podatku-vat-za-dostarczone-pali...
- klauzula informacyjna dot. przyznania refundacji VAT za paliwo gazowe
Przygotowała: Aneta Tendera
MOPSiWR w Dabrowie Tarnowskiej